Κυριακή 3 Οκτωβρίου 2010

Σ. Παναγιωτόπουλος

Image«Υπηρέτης των μεσσηνιακών συμφερόντων»
Ταπεινός υπηρέτης των μεσσηνιακών συμφερόντων και στρατιώτης της Ν.Δ. δηλώνει ο αντινομάρχης Παραγωγής και υποψήφιος αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας, με το συνδυασμό του Δημήτρη Δράκου, Σωτήρης Παναγιωτόπουλος, εξηγώντας στη συνέντευξη που ακολουθεί γιατί, τελικά, επέλεξε να είναι υποψήφιος από αυτή τη θέση.
 
Ζητά ένα μεγάλο συγγνώμη απ’ όσους πίκρανε με την αλλαγή απόφασής του, δηλώνοντας ότι δεν είχε άλλη επιλογή, αλλά αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο, αν του ζητηθεί, να δούμε το όνομά του και στο βουλευτικό ψηφοδέλτιο.
Επίσης, απαντά σε ερωτήματα για τη στήριξη που έχουν οι υποψήφιοι από τους βουλευτές και πολιτευτές του κόμματος και τι θα κάνει σε περίπτωση μη εκλογής στην Περιφέρεια.
-Οι εκλογές της 7ης Νοεμβρίου πιθανότατα θα μείνουν στην πρόσφατη αυτοδιοικητική ιστορία για τα ευτράπελα με τις υποψηφιότητες. Σε αυτόν τον κυκεώνα εμπλακήκατε και εσείς, καθώς μέσα σε λίγα 24ωρα μεταπηδήσατε από τη θέση του υποψήφιου δημάρχου Οιχαλίας στη θέση του υποψήφιου αντιπεριφερειάρχη. Τελικά, τι συνέβη; Γιατί δείξατε μια αστάθεια αποφάσεων, με αποτέλεσμα να πικράνετε ακόμα και ανθρώπους που είναι δίπλα σας εδώ και πολλά χρόνια; Για ποιους λόγους ο πρόεδρος της Ν.Δ. Αντώνης Σαμαράς σάς ανάγκασε να φανείτε ασυνεπής; Είχατε, άλλωστε, δηλώσει πως σας ενδιαφέρει και μια θέση στο βουλευτικό ψηφοδέλτιο.
 
Θα προσπαθήσω να απαντήσω σε όλα τα ερωτήματα. Επιτρέψτε μου, όμως, να κάνω μια σύντομη αναφορά σε αυτές τις εκλογές. Οι εκλογές αυτές θα καταγραφούν στην ιστορία για τις μεγάλες αλλαγές που συντελούνται στο χάρτη της Αυτοδιοίκησης. Αλλαγές που βρίσκουν απροετοίμαστο το λαό, τους αυτοδιοικητικούς, την κοινωνία μας. Αλλαγές πρόχειρες, σχεδιασμένες στο γόνατο, έγιναν χωρίς ουσιαστική διαβούλευση με τους θεσμικούς φορείς και χωρίς, φυσικά, τη συμμετοχή των αυτοδιοικητικών παραγόντων. Θα κληθούμε να υπηρετήσουμε έναν «Καλλικράτη» που δίνει στην Αυτοδιοίκηση αρμοδιότητες χωρίς πόρους! Αλήθεια, πού είναι τα 4 δισ. ευρώ που υποσχέθηκε η κυβέρνηση; Την 1η Ιανουαρίου 2011 οι αιρετές Περιφερειακές Αρχές πρέπει να διαθέτουν συγκεκριμένα πράγματα για να λειτουργήσουν. Υποδομές, συγκροτημένους οργανισμούς, στελεχιακό δυναμικό, κανονισμούς λειτουργίας κ.ά. Αναρωτιέμαι, αν όλα αυτά υπάρχουν ή, τέλος πάντων, πότε θα γίνουν ή ισχύει το γνωστό «βαδίζουμε στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα», γιατί, σε αντίθετη περίπτωση, τα προβλήματα θα είναι τεράστια, σε όλα τα επίπεδα. Εκτιμώ ότι ουσιαστικά η πρώτη αυτοδιοικητική περίοδος θα είναι πιο έντονη, πιο δύσκολη από εκείνη που βιώσαμε την 1η περίοδο της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.
Απαντώντας στις ερωτήσεις σας, θέλω να πω ότι στα ψηφοδέλτιά μας δεν υπήρχαν ευτράπελα και προσωπικά δεν ενεπλάκην. Είναι αλήθεια ότι πολύ νωρίς πήρα μια μεγάλη απόφαση να κατέλθω υποψήφιος δήμαρχος Οιχαλίας και να υπηρετήσω τον τόπο που γεννήθηκα και μεγάλωσα. Αυτό το δημοκρατικό δικαίωμα πιστεύω ότι το έχω, όπως κάθε πολίτης. Στην πορεία η απόφασή μου άλλαξε. Όχι, όμως, τυχαία. Δεν είμαι καιροσκόπος, ούτε έχω ιδιοτελή πολιτικά κίνητρα. Άλλαξε, γιατί μου ζητήθηκε από την παράταξη να παραμείνω στο 2ο βαθμό και να συνεχίσω να προσφέρω στον τόπο μου και στο νέο θεσμό της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης από τη θέση του υποψήφιου αντιπεριφερειάρχη.
Η τιμητική αυτή θέση είναι αυτονόητο ότι υπηρετεί τον τόπο μου με πιο μεγαλύτερες ευθύνες και υποχρεώσεις. Πήρα την απόφαση να αποδεχτώ. Δεν είχα άλλη επιλογή.
Γνωρίζω ότι η απόφασή μου στεναχώρησε πολύ κόσμο και πολλούς φίλους που με στήριζαν, στήριξαν την υποψηφιότητά μου και εκτέθηκαν από την πρώτη στιγμή μαζί μου. Ξέρω ότι τους στενοχώρησα και τους πίκρανα. Ζήτησα από όλους προσωπικά συγγνώμη και τους εξήγησα τους λόγους. Έχω το θάρρος να τους ζητήσω και πάλι μια μεγάλη συγγνώμη, γιατί ξέρω ότι πολλοί είναι ακόμα πικραμένοι.
Οι φίλοι μου, όμως, οι ψηφοφόροι μου, θα έχουν την δυνατότητα να με ψηφίσουν, στο συνδυασμό μας «Δυνατή Πελοπόννησος», με επικεφαλής υποψήφιο περιφερειάρχη τον Δημήτρη Δράκο.
Όντας ειλικρινής, διαφωνώ κάθετα μαζί σας ότι η απόφασή μου χαρακτηρίζεται από ασυνέπεια. Δεν ισχύει, γιατί απλά συνεχίζω να υπηρετώ την Αυτοδιοίκηση και τον τόπο μου.
Ο χαρακτηρισμός δεν «κολλάει» πάνω μου. Πιστός στις αρχές μου και στρατιώτης της παράταξής μου, την οποία υπηρετώ ανελλιπώς από μικρό παιδί, έκανα αυτό που μου ζητήθηκε. Αποδέχθηκα μια απόφαση που ενδυναμώνει περισσότερο τη συλλογική προσπάθεια για νίκη του ψηφοδελτίου μας στην Περιφέρεια Πελοποννήσου. Μην ξεχνάτε, υπηρέτησα με πίστη και αφοσίωση την ενότητα της παράταξης από τη θέση του προέδρου της ΝΟΔΕ Μεσσηνίας και ποτέ δεν έβαλα πάνω από αυτή την όποια προσωπική μου φιλοδοξία.
Σε ό,τι αφορά το βουλευτικό ψηφοδέλτιο, να θυμίσω ότι κατά την αποχώρησή μου από πρόεδρος της ΝΟΔΕ είπα ότι δεν πρόκειται να πάω σπίτι μου. Θα δίνω πάντα το παρών όπου καλούμαι. Αυτό κάνω και τώρα.
 
-Σας γνωρίζουμε χρόνια τώρα στον πολιτικό, κομματικό και αυτοδιοικητικό στίβο να δίνετε πολλούς εκλογικούς αγώνες και να είστε δεινός κυνηγός του σταυρού. Πώς, λοιπόν, ένας άνθρωπος που έχει μάθει να εκλέγεται από το λαό, αποφασίζει να είναι υποψήφιος σε μια θέση εκλόγιμη μεν, σε περίπτωση νίκης του κ. Δράκου, αλλά χωρίς να μπαίνει στη διαδικασία ψήφισης από τους πολίτες;
 
Είμαι υπέρ του σταυρού προτίμησης σε κάθε εκλογική διαδικασία από την πρώτη στιγμή που ενδιαφέρθηκα για τα κοινά.
Ο σταυρός προτίμησης είναι ιδιαίτερη τιμή και δεν κρύβω ότι μου λείπει. Όσο για το ότι ο αντιπεριφερειάρχης δε χρειάζεται σταυρό, αυτό είναι θέμα νόμου που έφτιαξε ο κ. Ραγκούσης και το ΠΑΣΟΚ. Μην ξεχνάτε ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ νομοθέτησε δογματικά χωρίς να κάνει καμία ουσιαστική μορφή διαλόγου.
 
-Αυτό που έχει δημιουργήσει απορίες από τη μέχρι τώρα πορεία της προεκλογικής περιόδου, είναι ότι δεν έχουμε δει – όπως συνηθιζόταν - ενεργή συμμετοχή βουλευτών και πολιτευτών στο πλευρό των υποψηφίων. Βλέπουμε μια μοναχική πορεία υποψηφίων και μια αποστασιοποίηση ή και διχασμό των βουλευτών και πολιτευτών της Ν.Δ. Πώς κρίνετε την όλη στάση τους;
 
Κάνετε λάθος. Στην εκλογική αυτή μάχη δεν υπάρχουν μοναχικές πορείες. Ο καθένας έχει αναλάβει το ρόλο του και έχει την ευθύνη που του αντιστοιχεί, είτε είναι βουλευτής, είτε πολιτευτής, είτε υποψήφιος.
Έχει συγκροτηθεί Επιτροπή Εκλογικού Αγώνα, στην οποία μετέχουν όλοι. Έχει ληφθεί απόφαση για εκπόνηση προγράμματος δράσης στο νομό όλων των στελεχών για το επόμενο χρονικό διάστημα. Ο πρόεδρος του κόμματος Αντώνης Σαμαράς τόνισε ότι στη μάχη αυτή θα ματώσουμε όλοι. Δεν μπορώ να σκεφτώ ότι θα υπάρξει έστω και ένας βουλευτής ή πολιτευτής σε νομό της χώρας που δε θα πέσει στην κρίσιμη για τον τόπο αυτοδιοικητική - πολιτική μάχη, όταν ο ίδιος ο πρόεδρος «οργώνει» την Ελλάδα. Μην ξεχνάτε ότι υπέρτατος κριτής των πάντων είναι ο λαός. Αυτός κρίνει, εγκρίνει ή κατακρίνει.
 
-Το γεγονός ότι ο βασικός εκλογικός αντίπαλος, ο κ. Πέτρος Τατούλης, προερχόμενος από τη Ν.Δ. είναι σίγουρο ότι θα αντλήσει ψήφους και από τη δεξαμενή του κόμματος που σας υποστηρίζει, αλλά και από τη δεξαμενή του ΠΑΣΟΚ, μετά και τη στήριξη που έλαβε, σας τρομάζει ως προς το αποτέλεσμα των εκλογών;
 
Η πολιτική έχει πάρα πολλές σταθερές, αλλά και πάρα πολλές αστάθειες. Εμείς πορευόμαστε με βάση τις σταθερές που απορρέουν από τις αξίες μας και από τη μακροχρόνια προσφορά μας στον τόπο. Οι αστάθειες και οι ευκαιριακές πολιτικές προσεγγίσεις είναι σίγουρο ότι το 2010 δε γοητεύουν τη συντριπτική πλειοψηφία του εκλογικού σώματος. Ο μέσος ψηφοφόρος επιζητά το ουσιαστικό πολιτικό περιεχόμενο, τις ορθολογικές προτάσεις που απαντούν στις απορίες του και όχι τα πρόσκαιρα ευκαιριακά πολιτικά σχήματα που στόχο έχουν τη διαιώνιση ενός παθογενούς πολιτικού συστήματος.
Όσον αφορά στην πολιτική τοποθέτηση του κ. Τατούλη, εκφράζει πλέον και εκφράζεται από το ΠΑΣΟΚ, το οποίο και τον στηρίζει.
Ως προς την εκλογική μάχη βαδίζουμε με αυτοπεποίθηση και νηφαλιότητα και προσδοκούμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ευελπιστούμε σε μια μεγάλη νίκη.
 
-Επειδή ακόμα και την ίδια ημέρα των εκλογών η κάλπη μπορεί να κρύβει εκπλήξεις, ποια θα είναι η επόμενη ημέρα για εσάς, σε περίπτωση μη εκλογής του κ. Δράκου;
 
Ο Σωτήρης Παναγιωτόπουλος είναι γνωστό σε όλους ότι ήταν, είναι και θα είναι αγωνιστής της παράταξης και στρατιώτης μαχητής, όπου τον κατατάξει ο πρόεδρος της Ν.Δ. Αντώνης Σαμαράς.
Όπως, όμως, και αν είναι τα πράγματα, η θέση του είναι σταθερή, πάντα κοντά στη Μεσσηνία. Άλλωστε, μην ξεχνάτε ότι ποτέ δεν έβλεπα την καρέκλα ως εργαλείο ισχύος, αλλά ως ένα εργαλείο προσφοράς στον απλό πολίτη και στη μεσσηνιακή κοινωνία.
 
-Σε περίπτωση θετικής έκβασης του εκλογικού αγώνα για το συνδυασμό του κ. Δράκου, τι έχει να κερδίσει η Μεσσηνία από τον Σωτήρη Παναγιωτόπουλο στη θέση του αντιπεριφερειάρχη;
 
Κυρία Βετουλάκη, σας ξέρω πολλά χρόνια. Πίστευα ότι με γνωρίζατε καλά. Με λύπη μου, όμως, διαπιστώνω ότι δε με γνωρίζετε καλά. Διαφορετικά, δε θα μου κάνατε αυτή την ερώτηση. Γνωρίζετε ότι από τις πρώτες πρωινές ώρες της ημέρας που ξημερώνει μέχρι αργά τη νύχτα, εργάζομαι προσπαθώντας να δίνω λύσεις στα προβλήματα που ενσκήπτουν. Σας λέω, λοιπόν, ότι θα είμαι ο εαυτός μου. Δεν πρόκειται να αλλάξω και να είστε βεβαία ότι και από 1/1/2011 θα είμαι ο Σωτήρης που ξέρετε. Ταπεινός υπηρέτης των μεσσηνιακών συμφερόντων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου